.

.

fredag 24 juli 2015

Tankar i mitt huvud.


Vilken härlig dag. Eller ja, åtminstone nu för nu börjar dagen (jobbdagen) lida mot sitt slut. Mindre än två timmar kvar till helg. Haha är det inte roligt egentligen? Hur man jobbar och kämpar och sliter och längtar hela veckan efter helgen, helgen som är över på två sekunder. För att sedan påbörja en ny vecka, lika intensiv och krävande med ett ljus längre fram i tunneln i form av helg. Det enda man gör hela veckan är att se fram emot helg. Ledigt. Sovmorgon. Fritid. Är det alltid så? På alla jobb? För jag både tycker om och är duktig på mitt jobb men ändå längtar jag alltid efter helg. Varför är det så? Måste det vara så? Ibland försöker jag tänka att det kanske finns ett jobb därute som skulle få mig att längta efter vardagar istället. Ett jobb som gör att jag aldrig, eller åtminstone sällan, suktar efter helg. Frågan är bara vad för jobb det skulle vara .... Och om det ens finns ett sådant.... Missförstå mig inte nu, jag tycker om mitt jobb. Det är roligt, och det är givande. Därför tycker jag att det är konstigt, att helgen ändå alltid är veckans höjdpunkt. Kanske är det så vi människor fungerar, så livet ser ut. Eller så kanske det helt enkelt inte räcker med ett jobb man tycker om, det kanske måste vara mer än så? Vad vet jag... Bara några tankar som passerat min hjärna lite då och då.

I vilket fall ska jag se till att jobba på nu. Så jag får HELG snart ;)



Gött med lite sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar