.

.

söndag 19 juli 2015

Lipstick from YSL


Har fått en dille på läppstift med snygg hylsa. Självklart ska själva läppstiftet vara snyggt också, men det är något speciellt med en lyxig hylsa alltså. Något att samla på! För varje gång jag åker utomlands ska jag unna mig ett fint läppstift med snygg/unik/rolig hylsa. Som en samlingsgrej, från mina olika resor över världen. Kul!

Som ni säkert förstår, så köpte jag ett läppstift på taxfreen i Spanien. Ett Rouge volupté shine från Yves Saint Laurent - YSL - i färg #15. Riktigt nice!



Hylsan var dessutom gööörsnygg och lite lyxig. Passar perfekt i min lilla samling. Nedan ser ni en bild på den stängd.



Och här öppen. Här ser stiftet väldigt rosa ut men på läpparna blir det lite persikofärgat skulle jag nog säga. 



Ingen superbild men här ser ni färgen. 


Dessutom doftar läppstiftet gott och har lagom med gloss i sig. Det enda jag kan önska är att konsistensen var lite mer åt det torra hållet. Denna var extremt krämig, vilket är positivt men den var nästan föööör krämig så att känslan blir lite blöt. Hade velat ha den liiiite torrare för känslans skull, tycker det är bekvämare. Men färgen var underbar!



Nästa gång jag ska införskaffa ett nytt snyggt läppstift ska jag nog satsa på en röd nyans. Har flera fina vardagsfärger nu, men eftersom jag ändå "samlar" på fina hylsor får jag våga ge mig på lite starkare färg vid nästa köp. Får se när jag kommer iväg utomlands nästa gång =)




Nu ska jag lägga mig snart. Imorgon ska jag försöka visa er mina tavlor jag skrivit om i bloggen som jag hämtade ut precis innan jag åkte. Tänkte även visa er min Spanien-shopping. Det är inte mycket för världen jag shoppat därnere, men litegrann - och det måste jag ju visa er. Men inte förrän imorgon. Så nattinatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar