.

.

torsdag 20 augusti 2015

Make up - ögonbryn


Idag, när jag inte hade något att göra, så passade jag på att leka lite med smink på balkongen. Tycker det är så himla kul att testa mig fram lite, öva på olika sminkningar.

Jag började med att prova att fylla i mina ögonbryn. Jag använder ALDRIG brynpenna eller skugga vanligtvis så tänkte att det kunde vara kul att se om det blev någon skillnad. Det är ju sån hype gällande ögonbryn nuförtiden (som jag aldrig riktigt fattat) så jag var tvungen att prova. Jag använde mig av en vanlig mörkbrun ögonskugga eftersom jag inte har någon brynskugga, och av en snedskuren borste som är till för att fylla i ögonbrynen med, som jag lånade av en kompis. Och ja - det blev skillnad! Åt det positiva hållet. 

Jag fyllde endast i där mina bryn är lite ojämna eller glesa för jag ville få ett jämnt och väldigt naturligt resultat. Dessutom tog jag väldigt lite skugga, för jag ville inte att brynen skulle se för på-målade ut. Ville ha ett naturligt resultat helt enkelt. Och Gud vad bra det blev!!! Ser ut exakt som mina osminkade bryn fast lite fylligare och jämnare. Mina bryn ÄR faktiskt ganska fina naturligt (plockar dom på onödiga småhår gör jag naturligtvis) men dom är lite glesa på vissa ställen vilket kan synas, men bara om man tänker på det. Och jag tänker ju på det. Med lite skugga däremot såg dom inte glesa ut någonstans utan dom blev helt enkelt skitbra! Måste nog ta och köpa mig riktig brynskugga eller penna alltså, för brynen blev sååå mycket snyggare av endast några drag med borsten. Fett värt!



Såhär blev dom (bilderna). Ser ut exakt som mina naturliga, osminkade bryn fast lite fylligare och jämnare i kanterna. Supernice!

Sen provade jag även på lite contouring men det får ni se när jag blivit lite bättre på det. Då ska jag ta före- och efterbilder också :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar