.

.

lördag 29 augusti 2015

"I let you see the parts of me that weren't all that pretty, with every touch you fixed them"


Men hej på er! Jag chillar. Till 100%. Har haft en riktig helvetes-natt och vaknat säkert femton gånger. Frusit/svettats om vartannat. Jag kanske börjar bli sjuk? Eller så är det bara min medicin som spökar. Hoppas på det sistnämnda, för jag har verkligen inte tid att bli sjuk just nu.

Lördag idag. Två dagar till skolstart. Jag måste medge att det är lite ångestgivande. Mycket mer ångestgivande än tidigare terminsstarter, och jag tror det beror på att det kommer vara så fruktansvärt mycket praktik framöver. Hade det varit en "vanlig" termin som började, med skolarbete och en fyraveckorspraktik så hade ångesten varit betydligt mindre för min del. För när det är mycket praktik finns det inte tid att inte må bra. Skolan klarar jag utan att må toppen. Jag gjorde en sjukt stor tenta ett par dagar efter förra årets operation och klarade den galant. Men praktik fungerar ju inte riktigt på samma sätt. Jag måste vara frisk, jag måste vara engagerad, jag måste vara aktiv. Så jag får helt enkelt hålla alla tummar jag har på att magen och måendet kommer hålla sig okej denna termin så jag orkar med 35 timmars praktik/vecka. Ja, så måste det bli! I can do this.

Nu ska jag fortsätta ta det lugnt ett tag till. Ozcar kollar match på teven och jag myser med lillan och samlar energi för ikväll. 

Yesterday's. Ny blazer/kavaj/kalladetvanivill. Dålig bild men sen är sjukt snygg. Det är en exakt likadan som jag köpte vit i New York, men denna är svart. Jag klär mig mest i svart så när jag såg den var det givet. Eftersom jag verkligen älskar den vita. Så nu har jag båda =) plus en vinröd. Hehe japp jag blev verkligen kär i detta plagg. 

 
Här ser ni den röda, likadana som jag köpte häromdagen. Tänkte att det är lite kul att variera mina tråkiga svarta cardigans som jag använder ständigt, med lite kavajliknande plagg. Så det blev helt enkelt båda färgerna =) dessutom blev det en mapp, ett block, en lång kofta (den mönstrade grejen på bilden), och två toppar. Ska visa dom på någon gång framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar