.

.

torsdag 20 augusti 2015

Grym dag och lite personligt om mig.


Hej på er. Tänkte jag lägger upp ett inlägg innan jag ska sova. Är svintrött så ska faktiskt lägga mig snart, ovanligt tidigt för att vara mig haha. Men har iofs varit uppe sen halv nio imorse utan att vila något under dagen så det kanske är därför =) idag har varit en bra dag iaf, en helt grym dag om jag ska vara ärlig. Fint väder, fina vänner. En ledig dag när den är som bäst! 

Imorgon ska jag träffa Vickan igen, vi ska åka direkt till stan då. Idag hann vi inte riktigt med allt vi ville så därför bestämde vi oss för att åka dit imorgon också haha. Har fortfarande rätt mycket lön kvar så ska nog handla lite imorgon faktiskt. 


En bild från idag, för att bryta av inlägget lite. Resten av inlägget kommer nämligen vara lite mer personligt.




Haha nu till något annat, fast ändå inom samma ämne som ovan. Ni ska faktiskt få veta något om mig som ni kanske inte visste.... Here it comes!

Jag är sååååå dålig på att handla till mig själv, det är som att jag inte tycker att jag förtjänar det eller något sånt? Vet inte riktigt vad problemet är men det är något som är knas helt enkelt. Jag brukar alltid "vilja vänta", vilket kan vara klokt ibland men inte alltid. Som idag, idag fanns det massa snyggt jag kunde köpt men jag "ville vänta", som vanligt. Sen började jag och Ozcar diskutera det nu på kvällen, att jag alltid känner någon typ av skuld (?) när jag handlar till mig själv och han peppade mig lite. Typ sa att jag förtjänade det, att jag ska unna mig lite, och att jag faktiskt kan shoppa lite spontant någon gång och inte vänta med allt. Speciellt nu när jag slitit och jobbat hela sommaren osv. Så då kändes det lite bättre. 

Missförstå mig inte nu i min text alltså, jag ääääölskar att shoppa. Men jag har alltid sån extrem beslutsångest och är rädd att hitta något jag gillar mer så det slutar ofta med att jag skippar att handla. Jag är helt enkelt för snål mot mig själv. Eller inte snål men.... typ aa jag vet inte ens hur jag ska beskriva det. Svårt att sätta ord på det. Jag kan inte tillåta mig själv att shoppa utan att fundera på det ett tag först, alternativt ringa någon som peppar mig att handla haha. Presenter däremot älskar jag att köpa, till andra. Finns inget bättre än känslan att hitta den perfekta presenten till någon, haha. 

I vilket fall pushade Ozcar mig till att faktiskt inte vara ett sånt kontrollfreak imorgon, utan jag ska faktiskt tillåta mig själv att shoppa lite =) Jag har ju råd liksom, gott och väl, och snart får jag lön igen så de är inte i pengarna problemet sitter utan jag vet inte vad det är. Har svårt att unna mig själv saker helt enkelt... Vilket kanske kan vara svårt för er att tro då jag lägger upp sånt jag shoppat emellanåt här i bloggen. Men tro mig, det ligger sjuuuukt mkt eftertanke bakom varje köp och jag velar alltid innan jag får köpt något. Det är helt enkelt sån jag är, alla är vi olika haha :) Ekonomiskt är det ju bra, ja. Men ibland får jag faktiskt släppa skuldkänslorna och bara UNNA sig saker =) har jag fått höra iaf, nu ska jag bara lära mig det också hehe.



Ja, där fick ni veta lite mer personligt om mig. Ett praktexempel på att man aldrig kan påstå att man känner en person utifrån en blogg. För jag tror inte att någon av er som läser (som inte känner mig) hade kunnat gissa att jag har så svårt att unna mig själv saker? Med tanke på att jag med jämna mellanrum lägger upp bilder på sånt jag shoppat, menar jag. Men så är det. Och det visar så tydligt att man aldrig påstå att man känner någon utifrån en blogg. För man skriver helt enkelt inte ut allt i en blogg. Eller vissa gör det säkert, undantag finns alltid. Men majoriteten som bloggar skriver nog inte om precis allt. Tyckte detta inlägg var ett bra exempel på det.


Nu ska jag och denna lilla sessan sova. Godnatt på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar