.

.

tisdag 11 augusti 2015

grym


Done för idag. Inte för att vara sån men jag är så jävla grym. Så jävla grym. Jag trodde aldrig att jag skulle orka jobba heltid hela sommaren med tanke på vilket helvetesår jag haft med magen. Men sen när jag blev erbjuden att jobba så bestämde jag mig för att JO jag ska bannemig orka jobba heltid även om det innebär att jag är helt död på fritiden. Att ha ont var och varannan dag är nämligen inte alltid det som är jobbigast utan det är tröttheten som är den stora boven. Tröttheten av både att ha ont, av att jobba, av att använda Synarelan som förstör nattsömnen och av att äta starka värktabletter dagligen. Ibland har jag varit hemskt trött, vissa dagar har jag bara jobbat och sovit men jag är ändå rätt nöjd med mig själv. Jag bestämde mig för en sak och jag har snart lyckats (fyra jobbpass kvar). Inte stannat hemma en enda jobbdag på hela sommaren trots att jag haft ont emellanåt och inte mått helt 100. Är så jäkla envis och det skulle nog kräva att jag var inlagd på sjukhus eller liknande för att jag skulle sjukanmäla mig haha.

Det kommer att bli otroligt skönt med ledighet innan skolan drar igång. Veckor att sova, att vila kroppen och veckor att ha roligt och njuta av livet. Det ska bli riktigt skönt. Men samtidigt vet jag att de inte hade varit lika skönt ifall jag inte hade jobbat så mycket. Då hade jag inte förtjänat det på samma sätt. Nu förtjänar jag det och jag vill lägga mina veckor på roliga saker med vänner och på att ta hand om mig själv.

Vad ville jag egentligen ha sagt med detta inlägg? Jag vet inte, jag fick bara lite känsla av power efter jag hade jobbat idag och var tvungen att dela med mig. Nu ska jag hem och däcka en stund innan vi ska iväg sen. Puss!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar