.

.

måndag 19 oktober 2015

Denna dagen alltså


Läggdags nu, ska bli så skönt! Är fortfarande helt slut efter dagen på praktiken. Alltså, jag tänker inte förklara vad som hände, men jag kan säga att jag var med om en situation jag aldrig tidigare varit, vilket gav mig en hel del nya intryck och då är det ju inte så konstigt att man blir helt slut. Är dock stolt över mig själv för mitt agerande och min bedömning i ovanstående situation, jag gick på intuition, magkänsla och kunskap och det visade sig vara helt befogat. Jag har ju i mitt blivande yrke sekretess och därmed även sekretess som student och det är därför jag inte skriver ut eller pratar om specifika situationer, ifall ni inte redan förstått det. Självklart får jag skriva att jag haft en dramatisk dag och att jag är stolt över mig själv och mitt agerande, ja jag får dela med mig av mina känsloupplevelser helt enkelt, men jag får inte skriva ut eller prata om specifika händelser (och jag vill inte göra det heller). Om jag ska vara helt ärlig så hade jag inte skrivit eller pratat om specifika händelser även om det inte hade varit sekretess för det känns inte etiskt korrekt för mig. Däremot min personliga känsloupplevelse och mina intryck av olika situationer är något jag kan skriva om eller prata om för ingen (bortsett från de på praktiken) vet ju vad situationen/erna handlat om ändå. Det var iaf en otroligt lärorik dag och jag det känns sååå himla bra på något sätt även om jag fortfarande är trött av alla intryck.

Nåja, nu lämnar vi det. Det har nämligen varit en till rolig sak idag. Jag fick tillbaka min etikuppsats och den var godkänd. Vi får bara godkänd eller underkänd, VG och liknande går inte att få på just min utbildning så jag är hur nöjd som helst. Nu kan jag även bocka av den från listan.

Eftermiddagen har varit väldigt oproduktiv med tanke på min hektiska dag. Min handledare sa det förut innan jag slutade, att "nu Lisa har du jobbat på och varit så jäkla duktig idag så gå hem och vila med dig" och jag tog hennes ord på största allvar hehe ;) tagit det lugnt framför Bones, sovit en liten stund och myst med Lexi och Ozcar. Har inte orkat något mer, varit i något slags vakum ända sen jag kom hem haha. Helt borta typ.

För att summera denna dag - den var rolig, lärorik, dramatiskt, hektisk och den var grym men den gjorde mig helt slut.

Imorgon väntar en ny praktikdag, troligen lite lugnare haha. Ska sova nu och ladda om batterierna!


I brist på bilder från dagen får ni två NY-bilder. Älskar den översta på bron, även om den är tagen med min mobil. Härlig känsla i den. Och den nedersta är ju bara så mysig. Åh hade velat åka till NY igen, speciellt runt jul vore ju helt amaze!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar