.

.

torsdag 22 oktober 2015

Läggdags & tankar.



Nu ska jag lägga mig och imorgon är det fredag! Wohooo, ska bli så skönt med helg. Har faktiskt inga planer för helgen so far så jag vet inte riktigt vad som händer. Kanske kommer på något kul, eller så blir det en helt lugn helg, vem vet? Jag är egentligen i stort behov av en lugn helg med 1000000% vila, det har varit mycket nu ända sen terminen startade. Varit i full gång med skola, praktik, umgåtts hit & dit, vart i Stockholm och gjort lite allt möjligt. Det tar ganska mycket på mig, tyvärr. Jag vägrar på något sätt att inse att jag inte mår helt 100 och att kroppen inte riktigt orkar längre. Alltså jag märker ju det, jag är outhärdligt trött nästan hela tiden men jag kan inte riktigt acceptera det. Så en hel helg med bara vila skulle nog egentligen sitta ganska bra just nu. Men vi får se. För det är ju inte så kul att slösa sina enda lediga dagar på att vila ;) även om det skulle vara välbehövligt, skulle nog behöva sova en hel helg haha.

Sova, ska jag göra nu iaf. Så jag orkar upp till sista praktikdagen för veckan imorgon. Känner mig lite ur balans idag, mycket beroende på det som hände i Trollhättan. Jag kände (som tur är!!!) ingen av offren men det berör ändå, det blir så påtagligt på något sätt när det sker bara ett stenkast från där jag levt i princip hela mitt liv. Så jag har varit lite nere, såklart. Och då menar jag inte nere på något sätt som att det är synd om mig utan jag menar nere genom att jag känner så mycket med de drabbade och dess anhöriga. Jag är ju en känslomänniska, det går inte att komma ifrån. Och händelser som denna sätter igång mycket tankar, tankar om vart världen är på väg osv. Nej fy, sånt här ska INTE få hända, det är helt fruktansvärt. Ikväll går ALLA mina tankar och mitt stöd till de drabbade & anhöriga <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar