.

.

måndag 26 oktober 2015

Min dag & något jag längtar till!



Hej på er! Dagen börjar gå mot sitt slut vilket innebär att jag är på väg att gå och lägga mig. Tänkte bara skriva ett litet inlägg först om dagen + om vad det är jag har bokat in med Ozcar, Johanna och Niklas som jag pratade om igår!

Först lite om dagen - hade praktik till 15, som jag skrev förut. Åkte hem och slappade en stund. Sen kom Ozcar, hängt med honom + kollat serier och pluggat är väl det jag fått gjort idag. Är nästan klar med min uppgift nu, hur grym är inte jag? 20 minuters finputs bara så är den klar sen. Hur fantastiskt?!? Ska göra det sista imorgon ifall jag hinner, har en välplanerad eftermiddag imorgon efter praktiken nämligen. Men mer om det imorgon :) ja, denna dagen har väl inte varit speciell på något sätt, en typisk måndag. Men jag är nöjd med att uppgiften nästan är klar + att jag hade massor av intressanta och gulliga patienter i förmiddags på praktiken så det känns ändå som att jag fått något vettigt gjort idag!

Vad är det då vi bokat? Vi har bokat en musikal i Stockholm, "Phantom of the opera" är det vi ska på. Nu är det visserligen ett år kvar men jag längtar redan haha. På musikalen vi var på förra helgen visades nämligen snuttar av massor av kända musikaler och just den scenen dom spelade upp från Phantom var den absolut bästa på hela musikalen. Fick sån jävla gåshud alltså, bara rös för dom sjöng såååååå jäääävla bra och det var såååå mycket känsla i den scenen. Direkt efteråt kände jag bara att DEN MUSIKALEN VILL JAG SE, varpå Ozcar bara "men hallå den ska gå om ett tag". Så jag och Mr planerade redan där och då att vi skulle kolla upp när den var och boka biljetter. Sen igår så var vi ju med Niklas och Johanna. Jag vet inte hur ämnet kom på tal men i vilket fall visade det sig att dom hade köpt biljetter till just den musikalen, om ett år, i Stockholm. Så där och då bestämde vi oss för att göra en favorit i repris och åka tillsammans. Jag och Ozcar bokade därför också våra biljetter igår, till samma datum, vilket är nästa år i december. Jag och Johanna började genast planera för julklappsshopping, en sväng på julmarknaden i gamla stan och en sväng till NK för att kolla in skyltfönstret som alltid är så fint pyntat när det närmar sig jul. Det blir alltså en Stockholmsweekend nästa år i december, för musikal, shopping, hotellnätter och julmys i huvudstaden. Jag längtar redan, haha! Det ska bli såååå kul och musikalen verkar sååååå grym. Can't wait.


Vad passar bättre in till detta inlägg än en liten bild på mig och Johanna från Stockholm?


Och denna såklart, tagen från Google.


Nä, nu ska jag släcka. Vi hörs imorgon, godnatt <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar