.

.

måndag 19 oktober 2015

Tidspessimist


Måste bara säga att det värsta som finns på höst/vinter (när det är kallt ute) är att behöva byta buss. Att stå där i kylan som ett fån och vänta på bussen, ja det är ingen vacker syn och inte är det bekvämt heller. Ugh....

Jaja. Jag sitter iaf på bussen nu, på väg till praktiken. Kommer bli tidig, som vanligt. Det är alltså inte ovanligt att jag dyker upp först av alla. Men det blir så, för min vagn in till stan matchar bäst med den tidiga bussen... Egentligen kan jag ta en senare vagn in och byta till bussen som är i lagom tid men då är jag rädd att vagnen ska vara lite sen så jag missar matchande buss och tvingas ta den senaste bussen som är framme 47. Visserligen hade jag hunnit även om jag tog den senaste bussen (det är tre jag kan välja mellan) som är framme 47 men det är inte jag. Min mamma är alltid överdrivet tidig så skyller mitt inlärda beteende på henne ;) i vilket fall kommer jag vara framme om typ 6 minuter vilket innebär att jag kommer vara först. Så då ska jag (när person nr 2 kommer och öppnar) byta om och ta en kopp kaffe innan dagen drar igång. Ber till Gud eller vem som nu bor däruppe att dagen går fort och att jag går som senast till 16, men vi får väl se hur det blir med det. Sen ska jag hem och sova (känner jag nu åtminstone men känner man inte alltid så på morgonen?)

Nä, vi får höras senare.


En sommarbild passar bra in i kylan, mest för att jag ser ut som en trött zombie just nu och den stackars synen vill jag skona er från.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar