.

.

torsdag 8 oktober 2015

I obalans


Känns inte bra det här. Jag har hamnat i någon sorts obalans, de senaste dagarna. Känner mig... låg. Humöret och sinnesstämningen är liksom lågt och jag har ingen större lust med någonting. 

Jag har såna här perioder, det är inget nytt. Men jag har varit så jäkla aktiv och igång senaste tiden. Alltid varit på språng. Det har varit saker att göra, skola att ta i tu med och praktik att sköta. Jag antar att detta är resultatet av en intensiv period. Men det känns inte roligare för det.

Har lite svårt att acceptera perioder som denna. Man ska ju vara glad, positiv, göra massor av saker med massor av människor och vara engagerad i allt nuförtiden. De är liksom så det är. Och just därför har jag väldigt svårt att acceptera perioder då jag känner mig likgiltig, tråkig och omotiverad, även om det egentligen kanske är okej. Man kan inte vara på topp jämt. 

Jag tror att denna perioden kommer att gå över snart. På måndag startar en ny praktik och allt vad det innebär. Jag har en stor tenta om en månad och två uppsatser som ska skrivas innan dess. Snart startar en ny intensiv period, helt enkelt. Så detta är nog bara något mellanläge. Som att kroppen och hjärnan har gått in i ett läge för att jag just nu är emellan två intensiva perioder. Det känns lite som att jag sprungit i en månad och nu stannat, och att jag nu samlar energi för att orka springa igen. Det är inte kul, jag får ångest av att känna mig så omotiverad och less. Men det går över. För allt som har en början har ett slut.

Jag tror att Stockholm passar jävligt fint i helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar