.

.

måndag 5 oktober 2015

Done!


Sedärja! Nyss hemkommen efter att ha skrivit klart tentan. Självklart firades detta genom massa selfies i spegeln HAHA. Tentan kändes bra, men iom att det var matte så slinker det lätt in ett litet slarvfel här och där - kanske råkar svara i mg istället för ml eller råkar avrunda 5.5559 till 5.5 istället för 5.6 eller liknande och det räcker med ett litet sånt fel så är man kuggad på denna tenta. Så även om det kändes bra är det inte sökert att jag klarade den, kan ha råkat skriva något litet fel någonstans.... Men det kändes åtminstone bra så får väl leva på det tills resultatet kommer haha.

Termin 2 hade vi också läkemedelsberäkning men den gången var det en förberedande tenta inför denna gång - nu var det "på allvar." Skillnaden mellan denna gång och förra var att om man fick ett fel på förra tentan behövde man bara göra om den "delen" (läkemedelsberäkningen är uppdelad i gas, procent, infusion, spädning & tabletter) medan man denna gång om man gjort ett fel måste göra om HEEEELA tentan. Det är hårt alltså, det är det. Men nu kan jag leva i glad ovisshet i 15 arbetsdagar tills vi får tillbaka den, så får vi se då om jag ska le eller gråta.

Nu är jag mest glad att den är avklarad!



Några spegelselfies som jag tog nyss haha. Wearing pink lipstick today yes. Nu ska jag ta det lugnt en stund (är trött) och sen får vi se vart dagen tar mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar