.

.

söndag 20 september 2015

En liten blogglista i brist på annat att skriva om.

1. Bästa frukosten? Hmm jag älskar att äta något sött till frukost. Typ....en bulle eller något, knäppt men sant. Vad som är allra bäst vet jag dock inte........men KAFFE iaf. Kaffe är ett måste.
2. Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?
Hmm... Jag vet inte. Aldrig mer vin tror jag. Drinkar går att variera mycket mer. Plus att jag just nu känner ett starkt hat emot vin HAHA.
3. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?
Svart, absolut. Det gör jag ju typ redan haha ;)
4. Bästa uppfinningen?
Alltså, mobil, internet och sånt är ju sjukt bra att ha. Men BÄSTA, ja då måste jag ju tänka mer grundligt....typ en dusch. Tänk att inte ha en dusch?! Eller lampor? Ja ni fattar....såna där saker som är mer basic. Någon sån grej måste vara den bästa.
5. Vilken egenskap saknar du enligt dig själv?
Att jag önskar verkligen att jag var lite bättre på att stänga av mina känslor och tankar. Känslokall, typ. Istället har jag nästan mina känslor utanpå kroppen, man känner direkt i min närhet vilket humör jag är på. Vore grymt skönt att kunna stänga av känslor emellanåt.
6. Vad ska dina barn heta? Vi låtsas att du får en pojke och en flicka.
Alltså, jag har ett namn jag verkligen MÅSTE döpa mitt barn till om jag får en tjej. Killnamn är jag lite mer tveksam till. Men mitt tjejnamn är Nicole. Tycker det är så himla fint. SÅ OM NÅGON AV MINA NÄRA FÅR EN TJEJ FÖRE MIG OCH DÖPER TILL NICOLE SÅ ÄR VI INTE VÄNNER LÄNGRE. Jag har officiellt paxat det namnet.
7. Du måste bo i Kuala Lumpur i två år. Gråter du av glädje eller sorg när du hör det?
Alltså, inget av det. Skulle jag bo utomlands skulle jag föredra typ New York, men jag skulle väl ändå inte direkt bli ledsen av att flytta utomlands. Det är bara något jag inte riktigt orkar ta tag i själv. Sååååå omständlig process.
8. Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet?
Alltså, jag gillar faktiskt att bo i Sverige, för det mesta. Tröttnar på vädret emellanåt bara, plus att jag blir uttråkad. Men vart man än bor blir livet en vardag till slut, right? Så jag måste nog ändå säga Sverige, i någon av de större städerna (Gbg, Sthlm). New York hade jag kunnat tänka mig också, eller andra länder för ett tag. Men om jag måste välja "för resten av mitt liv" så får det nog bli lilla Sverige :) Sverige och sen ha lite sommarhus överallt i världen att kunna åka till när man tröttnar vore ju drömmen.
9. Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer få lyssna på musik?
Svårt. Beror på hur brett man menar med "aldrig mer se på teve". Räknas serier och liknande på nätet då också eller är det bara just TEVEAPPARATEN jag inte får se? För isf skulle jag välja att aldrig mer titta på teve. Men är det alla serier, program och ALLT väljer jag nog att aldrig mer lyssna på musik. Är alldeles för galen i serier för att välja bort dem haha!
10. Vilket sällskapsspel är du bäst på?
Haha alltså, jag brukar faktiskt ha rätt mycket tur när jag spelar. Men bra på något...nja det är jag nog inte. Brukar inte spela sällskapsspel såpass ofta att jag hinner bli bra ;) Skulle vara Yatzy isf, för att jag spelade det så mycket med mormor när jag var mindre.
11. Vilket yrke skulle du aldrig kunna ha?
Skulle aldrig, ALDRIG vilja jobba med typ sopor. Eller rör och sånt för jag är inte så händig.
12. Du får ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja?
Haha bra fråga...Vet inte om jag skulle se någon större mening att använda skönhetsprodukter på en helt ÖDE ö. Sen beror det ju på vad det är för ö, vad som finns på den osv. Hade väl fått improvisera och använda bär som läppstift och kol som ögonskugga haha. Så jag hade nog tagit med mig typ...En rakhyvel? Det borde väl kunna definieras som en skönhetsprodukt om man tänker lite långsiktigt? Det är ju inte direkt så att man behöver den för överlevnad utan bara för att kunna hålla sig hårlös = en skönhetsgrej = skönhetsprodukt. Så en rakhyvel hade jag valt. Hade känt mig sjukt mycket mer obekväm med långt hår i armhålorna än utan smink så jag måste välja en rakhyvel. Jag hade inte ens velat ha smink om jag var på en helt öde ö.
13. Vilka är dina 5 favoritbloggar?
Oj, det varierar sjukt mycket från dag till dag, vecka till vecka.
14. Vem känner dig bäst och varför?
Alltså typ mamma är jag ju uppväxt med så hon kan ju min personlighet inifrån & ut. Men sen berättar man ju kanske inte allt för sin mamma så Ozcar exempelvis vet ju mycket mer om mig. Jag vet helt enkelt inte. Beror på definitionen av "känner". Men mamma eller Mr I think :)

15. Vad står på din shoppinglista till våren?
Det är lååååååååååååååååååååångt till våren. Jag lär nog shoppa innan dess ;) Så just till våren - ingen aning.
16. Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då?
Vet faktiskt inte. Går nog inte till något speciellt ställe. Är hemma någonstans bara.
17. Vilket mål jobbar du mot just nu?
Jag går ju i skolan så att gå ur skolan är ju ett mål framöver. Dock har jag nästan tre terminer kvar, men det är ju ändå ett mål.
18. Vad vill du bli när du blir stor?
Här kan man ju tro att jag skulle svara sjuksköterska, men helt ärligt så vet jag inte. Jag vet att jag vill vara sjuksköterska for now, trivs utifrån mina erfarenheter med yrket och jag tycker det är en bra grund att ha. MEN, jag kommer vara 23 år när jag är färdig så det kan mycket väl hända att jag någon gång byter spår, ändrar inriktning. Men just nu vill jag ju bli sjuksköterska, annars skulle jag ju inte pluggat :) Ambulansen skulle vara spännande!
19. Om du skulle skaffa dig en ny hobby, vad skulle det bli?
Alltså drömmen vore ju att kunna sjunga. Tänk att stå på scen och sjunga och vara helt grym på det. Tyvärr är jag inte grym på det, jag kan väl hålla en ton men mer än så är det inte. Så en helt ny hobby om jag får välja heeeeeelt fritt skulle vara att kunna sjunga och pyssla med det. Måste jag däremot välja mellan sånt som faktiskt SKULLE kunna hända så skulle jag nog börja rida igen =)
20. Om du kunde gå tillbaka till dig själv som liten och ge dig själv ett enda tips för framtiden, vad skulle det vara?
Att inte lägga så mycket energi på onödiga saker och personer.
21. Kakor, chips eller godis?
Kakor. Definitivt kakor!
22. Vilket är det fulaste respektive finaste ordet du vet?
Fulaste ordet är varsågod. Haha jag vet inte exakt varför men jag tycker det är så extremt fult verkligen. Finaste ordet....Ja det vet jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar