.

.

fredag 4 september 2015

Seminarie-dag.


Sitter i skolan med min dator, en ramlösa med mangosmak och ett äpple. Har rast just precis nu och börjar om en kvart igen. Första timman nu har vi haft introduktion för seminariet, nu är det rast och snart ska vi samlas i smågrupper och låtsas att vi är olika professioner som håller en vårdplanering utifrån ett konstruerat patientfall. Spännande ;) Efter en timmas "planering" har vi en kvarts rast och sen ska vi mötas upp igen och så ska alla grupper redovisa för varandra vad man kommit fram till.........segt. Gillar inte att redovisa. Menmen. Efter redovisningen är det lunch och därefter väntas en eftermiddag med läkemedelsberäkning. Direkt efter praktiken, alltså MÅNDAGEN efter praktiken tar slut, har vi nämligen tenta i läkemedelsberäkning. Den omtalade, stora läkemedelsberäkningstentan som man måste ha 100 % rätt på för att bli godkänd. Ganska läskigt....Nej men det är ju SÅ.HIMLA.LÄTT.HÄNT när man är lite stressad och tentanervös att ex. råka svara i ml istället för mm typ och då är det ju kört. Även om svaret i sig egentligen är rätt. Minsta lilla fel ger alltså en underkänd tenta...............Så jag får väl se hur det går. Risken att få med ett litet slarvfel i all hast och under press är ju ganska stor om man säger så. Vore fruktansvärt irriterande, ska jag bli underkänd vill jag att det ska vara för att jag inte KAN och inte för att jag är stressad om ni fattar.

Aja, nu ska jag vara social mot min partner in crime. Vi hörs på lunchen eller nått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar