.

.

tisdag 15 september 2015

Lexis morgonrutiner.


Godmorgon. Eller god vettefan för jag är SÅ omänskligt trött idag haha. Sovit sjukt dåligt inatt men förhoppningsvis vaknar jag till liv snart.

Det tar emot att veta att jag har ett 8-16 pass framför mig men vad ska man göra? Får bita ihop och köra på så är jag snart hemma i sängen igen ;) ska LÄTT sova en timma eller två när jag praktiserar klart för idag alltså. Längtar redan, extremt mycket.

Hade iaf en sjukt social katt denna morgonen, som alltid. Tänkte visa tre typiska morgon-Lexi-bilder.


1. Denna bild är så sjukt typiskt Lexi. Hon ska alltid vara med i badrummet på morgonen när jag sminkar mig & borstar tänderna. Och ofta, nästan alltid hoppar hon upp på tvättmaskinen för att därifrån ta vääärldens sats och hoppa upp på mina axlar när jag står vid spegeln. Från min axel hoppar hon vidare upp på badrumsskåpet och därifrån upp på lampan. WHYY??? Vad finns det ens som är så spännande där??? 


2. När jag börjar förbereda mig på att gå ska hon alltid vara med. Springa runt mina fötter, lukta på väskan, busa med väskan och bara vara konstig. Tur hon är så gullig!


3. Sen när jag väl tagit på mig ytterkläder och är på väg ut genom dörren ska hon alltid vara med. Hela vägen. Ända till dörren. Då hoppar hon upp på skostäklet i hallen och sitter där och kollar läget ända tills jag gått ut och stängt dörren. FÖRSTÅR ni vad svårt det är att gå ut och stänga dörren med DEN blicken på sig???? Och små mjau??? Hon bara "mamma, vart ska du?". Sjukt svårt att gå faktiskt..... Men oftast när jag stängt dörren hör jag hennes små fötter springa iväg, förmodligen till sängen (om jag skulle gissa).

Min lilla skrutta, man får så sjukt mycket kärlek av den lilla kissen alltså. Och när man kommer hem och öppnar dörren springer hon alltid och möter en vid dörren, alternativt ligger kvar i sängen och jamar tills jag kommer dit och klappar henne (ifall hon är för lat för att springa och möta mig). SÅ GO! Bäst är hon.


/nä, nu är jag framme om bara några minuter. Ska förbereda mig mentalt på min korta enminutspromenad i regnet haha. Vi hörs senare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar