.

.

söndag 13 september 2015

Jag får så mycket mer flow när jag är under tidspress


Nu ska jag sova. Det har varit en bra lördag, dock var jag en smula ledsen på kvällskvisten men det känns bättre nu så det är bra!

Imorgon (sen) är det söndag och min söndag ska spenderas med Rebecca. Hon kommer hit och eventuellt tar vi oss en liten sväng till stan - vem vet. Mysigt ska det bli iaf, börjar få lite Rebecca-abstinens nu när vi inte setts på en vecka. Under sommaren har vi ju setts var- och varannan dag på jobbet och mina två lediga veckor innan skolan börjades sågs vi också massor. Så det blir roligt att hänga imorgon :D

På kvällen imorgon ska jag förbereda mig inför måndagens VFU, göra matlåda, osv. Kanske börja lite smått på min uppgift. Vi får se! Jag skriver absolut bäst när jag är motiverad samt med tidspress. Och än är det ingen brådska, så troligen kommer jag inte vara motiverad nog att sätta igång imorgon haha. Men jag har en liten tanke faktiskt. Jag funderar nämligen på att skriva en kladd imorgon. Eller två "kladdar" eftersom det är två uppsatser. Så har jag dom att utgå ifrån när tidspressen börjar komma och slipper börja från noll. Det var väl en bra idé? För trust me, jag skriver som en Gud (haha inte riktigt kanske, men jag är ganska duktig på att formulera mig) när jag väl har tidspress. Jag får liksom ett flow. Utan tidspress skriver jag..... sjukt mycket sämre. Ungefär som här i bloggen. Här har jag ju noll tidspress. Därför föredrar jag att skriva skoluppsatser med tidspress, dom blir sååååååååå mycket bättre då! Men en kladd per uppgift är ändå bra att ha - då behöver jag bara omformulera, lägga, ändra och finputsa när mitt flow väl kommer ;) Så det kanske jag gör imorgon kväll. Eller en annan dag. 

Nä nu måste jag sova. Pyss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar