.

.

onsdag 2 september 2015

Färgbomb.

Igår köpte jag mig en färgbomb. Tanken med färgbomben är inte att färga håret utan det är helt enkelt en hårinpackning med pigment. Har man tex. färgat håret rött så blir det ju lätt matt och tappar färgen efter ett tag - istället för att färga om håret hela tiden kan man då använda en färgbomb en gång per vecka. Eller du kanske har brunt hår och vill att det ska gå i lite röda toner - ja då använder du dig av en röd färgbomb för att få lite röda skiftningar.

Färgbomben används som en vanlig inpackning - i duschen efter schampot men före balsamet. Man ska fördela krämen i handdukstorkat hår och låta det sitta i några minuter innan man sköljer ur.

Produkten fungerar tydligen absolut bäst i färgat/slingat hår där man redan tillfört pigment och att använda den i ofärgat hår har jag hört flera olika åsikter om. Vissa påstår att det inte fungerar medan andra menar att det ger intensitet till den befintliga hårfärgen. Jag personligen har ju helt ofärgat hår så jag tänkte prova och se hur det fungerar på MIG.

Jag valde en kastanjebrun färg och min tanke och förhoppning är att håret ska få lite nytt liv. Mitt hår blir lätt matt och tråkigt i färgen (mörkbrun tråkfärg) så jag tänker att färgbomben kan ge håret lyster och bruna skiftningar istället för att vara helt.... torrt tråkigt. Jag tänker helt enkelt att min befintliga hårfärg kan bli förbättrad. Typ som att lägga en toning i håret för att få mer intensiv färg - så tänker jag mig att bomben kommer fungera. Den sliter tydligen inte det minsta på håret utan är återfuktande och glansgivande som en vanlig inpackning så även om det inte blir någon skillnad färgmässigt så kanske håret mår bra. Med andra ord - det finns inget att förlora =) Ska bli kul att se vad om jag får något resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar